home !

hejj nu e jag hemma igen!
jag har varit hemma ett tag nu jag kom hem vid 3-4 tiden men jag har inte hunnit blogga.
nu ska ni få höra vad jag har gjort !

TORSDAG.
vi åkte till bådet vid tio. på båten gick jag och lina ut och tog lite bilder på deck. båt resan tog ca 2.30 timmar..
sen när vi hade kommit fram tog det en timme ungefär att åkta till stugan. när vi kom fram visade lina mejj runt lite sen åt vi grillat kött med potatis. sen gick jag och lina och bastade och sen gick alla och la sej.

på deck.

FREDAG.
vi gick upp vid halv 11 (svensk tid) sen gick jag och lina ut och åt frukost sen paddlade vi kaiak tror jag. sen åt vi pankakor:D sen skulle jag och lina åka och paddla igen men det blåste jätte mycket och vi tänkte inte på att vi skulle åka i mot vind så vi åkte så vi hade med vind sen när vi var jätte långt bort från stugan kände jag på mejj att vi skulle trilla så jag sjöng vi kommer tippa vi kommer tippa sen sa vi lina vi tippar lina säger nej och e hel lung sen tittar hon bakot och skriker nejj vi sjunker så vi fick simma i 4:ra grader vaten i 30 min ungefär med en kajak bakom och och två paddlar och flytvästar som ströp oss, men vi bestämmer oss för att simma över till andra sidan där vi bor för lina sa att det var närmast så när vi var framme på andra sidan försökte vi vända på kajaken men det gick inge bra för att den var fylld med iskallt vatten och var jätte tung. men sen fick vi en idé att vi skulle gå upp till närmaste hus och låna telefonen men det var ingen hemma så vi gick till andra närmaste huset som låg 20-30 minuter bort och dit gick vi barfota på en stenig väg vi fick jätte ont i fötterna men när vi var framme så var det en jätte snäll gubbe där som lånade ut sin telefon lina ringde hennes mamma men när lina sa att vi hade vält med kajaken hörde hon inte det ¨så dom trodde att vi hade åkt till andra sidan utan att orka paddla hem igen, så vi fick klara oss själva. efter 20 min var vi tillbaka till kajaken där den fortfarande låg fylld med vatten sen efter 20 minuter när vi hade försökt fått ut all vatten och vattnet inte ens var kallt längre så såg vi att linas pappa och linas kusin tommy hade åkt över till andra sidan för att hjälpa oss men dom kom inte till där vi var så vi fick kämpa själva och till slut tar jag i allt var jag har och vi får ut allt vatten och lina paddlade för bli ett träd medans jag gick runt det sen lämnade vi kajaken dära och så fick vi åka i bil hem igen;) direkt när vi kom hem fick vi basta sen efter det åt vi ribenspjäll med potasit och majskolv;)

en sommrig bild på mejj

LÖRDAG.
vi gick upp och åt frukost sen såg vi att det var 31 grader i skugan så jag, lina, viking (linas bror) och vikings kompis hampus gick ut och badade i havet och det kan väl ha varit 5-6 grader:P haha.. det var ungefär det vi gjorde hela dagen förut att jag och lina åkte och hämtade kajaken på morgonen ;D  till middag åt vi hamburgare och sen på kvällen tittade vi på sommar krysset och sen rosa pantern.

lina fotar ;)

Söndag.
vi åkte hem med båt och sånt sen när ajg kom hem åt jag och sen kom min gamla dagis kompis och hennes mamma och lille bror över sen åkte jag till min pappa för att hämta en prisent av jana som hon köpte i new york när hon var där och det var ett par ill gröna convers;D

mitt nya hus ^^<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0